Speciale thema's

Op deze pagina tref je een aantal speciale thema’s aan die je bij mij kunt boeken. Ze hebben zijdelings wel wat te maken met trainen en coachen maar vallen niet per se onder die categorieën.

Deze ‘specials’ verzorg ik op locatie in Nederland, incompany en op mijn trainingslocatie in de bossen van Rheinland Pfalz, Duitsland.

Ik bied de thema’s aan zowel via ‘open inschrijving’ (zie mijn agenda) als Tailor Made; op maat gemaakt en afgestemd op jouw specifieke (organisatie) wensen.

Hieronder vind je de thema’s die ik nu aanbied. In overleg zijn andere thema’s mogelijk.

Overzicht:

  • Micro sabbaticals: Dienend (persoonlijk) leiderschap en organisatie.
  • Teambuilding voor Executive Teams.
  • Micro Learnings (‘Learning Snacks’).
  • Commercieel gebruikmaken van LinkedIn in 1 dag.
  • Nederlands-Duitse interculturele training.

Micro sabbatical:

Dienend (persoonlijk) leiderschap en organisatie

Motto: “Als je leiding kunt geven aan jezelf, kun je leidinggeven aan anderen.”

De oude Grieken hadden het als motto: Ken Uzelve. Oftewel: Ken jezelf, als mens.
En dat is ook het thema van de Micro Sabbaticals die ik vanaf dit najaar organiseer. Stilstaan bij jezelf, bij wie je in wezen bent.

Tijdens de tweedaagse sabbaticals laat je je bekende wereld even los. Twee dagen vertragen, offline en zonder ‘kloktijd’. De natuur verzorgt die dagen het decor.
In een kleine groep van gelijkgestemden vertraag je, in het ritme van de natuur.
Gerichte werkvormen ondersteunen het proces van gewaarwording waardoor je tot jezelf komt.

Deze dagen organiseer ik in een natuurgebied in Rheinland Pfalz, Duitsland. Er is ruimte voor 4 deelnemers per reis. Voorafgaand aan de reis hebben wij een intakegesprek. Daarin kun je mij alle vragen stellen die je over het Sabbatical hebt.

Heb je interesse, neem contact met mij op. We kunnen er dan vrijblijvend over praten.

Ik coach ook 1 op 1 in dit natuurgebied. Mocht je daar meer over willen weten, neem dan met mij contact op. Ik vertel er graag meer over.

Teambuilding voor Executive Teams

Motto: “Tegenspraak verbindt.”

Speciaal voor executive teams zoals maatschappen, Raden van Bestuur, Raden van Toezicht of Raden van Commissarissen die zichzelf willen versterken zonder de ‘zwaarte’ van een coach traject heb ik een tweedaags teambuilding programma gemaakt.

Twee dagen van saamhorigheid, reflectie en ruimte om tot jezelf te komen. De bosrijke omgeving van Rheinland Pfalz, Duitsland, biedt het decor voor die dagen.

Gerichte interventies ondersteunen het groepsproces, o.a. gebaseerd op Verbindende Communicatie, het gedachtengoed van Epictetus en de Theory U van Otto Scharmer.

Voor persoonlijke reflectie is ruimte tijdens een ‘solo’, temidden van het wildlife.

De kracht van het programma zit in de ervaring ervan, in het hier en nu. Vandaar geen uitgewerkte dagindeling. Wat ik wel van kan zeggen is dat de tweedaagse zonder twijfel leidt tot verassende inzichten en de deur openzet voor gedragsverandering.

Het programma kan ook in overleg worden samengesteld.

Heb je interesse, neem dan contact met mij op. We kunnen er dan verder over praten.

Micro Learnings (‘Learning snacks’)

Motto: “Inzicht maakt nieuwsgierig.”

De Micro Learnings behandelen uiteenlopende thema’s. Ik noem ze ‘learning snacks’. Korte, krachtige ontwikkelsessies van 1 à 1,5 uur. ‘Lekkere’ tussendoortjes dus. Wat levert het je op? In korte tijd praktische tips om jouw beperkende gedachten om te buigen naar positieve actie.

De eerste ‘snacks’ gaan over de stemmen die wij allemaal iedere dag in onszelf horen. Ik heb dit thema “Self Talk? Pep Talk!” genoemd omdat je zelf heel goed in staat bent om jouw negatieve gedachtes (self talk) om te buigen naar een positieve mindset (pep talk). Aan de hand van mijn Self Talk? Pep Talk! spel behandelen wij interactief het thema “Stemmen in je hoofd. Hoe ga je ermee om?”. Bij mij aan de keukentafel. Of lekker buiten onder de parasol, in Beetsterzwaag. Kop koffie en een stukje Oranjekoek.

Mocht je een dergelijke sessie incompany willen hebben, neem dan contact met mij op om de opties te bespreken.

En, omdat het de aftrap wordt van een nieuwe cyclus informatiebijeenkomsten, heb ik voor iedere deelnemer een leuke “Self Talk? Pep Talk!” mok laten maken.

Heb je interesse, neem dan contact met mij op. We kunnen er dan verder over praten.

​Commercieel gebruikmaken van LinkedIn in 1 dag

Motto: “Wacht niet op kansen, dwing ze af!”

Na deze dag is jouw profiel op het zakelijk social netwerk LinkedIn solide ingericht en kun je LinkedIn zonder verdere kosten, effectief inzetten voor jouw business. Het resultaat is een groter bereik door optimale zichtbaarheid en een gerichter klantcontact.
Bijkomend voordeel; je krijgt steeds meer plezier in je promotionele activiteiten.

Als je jouw onderneming een boost wilt geven via social media en je hebt beperkte of geen ervaring met LinkedIn dan is deze dag voor jou geschikt. Ik geef deze training in groepsverband of op individuele basis.

Heb je interesse, neem dan contact met mij op. We kunnen er dan verder over praten.

Nederlands-Duitse interculturele training

Auf gut Deutsch! Samen werken aan een inclusieve Nederlands-Duitse organisatiecultuur.

Motto: “De Duitse ‘kuil’ is eigenlijk een Nederlandse ‘dijk’”

Speciaal voor Nederlandse ondernemers die in Duitsland een bedrijf of een deel daarvan willen overnemen heb ik samen met mijn collega in Duitsland, Ingeborg Lindhoud, een tweedaagse training ontworpen.

Een bedrijfsovername vraagt naast ‘hard skills’ zoals financieel-economische data en juridische vakkennis vooral ook ‘soft skills’. Onder soft skills vallen zaken als sociale en emotionele vaardigheden. Vaardigheden zonder welke een goed overnameproces eigenlijk niet goed mogelijk is. En dat geldt temeer als er sprake is van een intercultureel overnameproces. Want dan spelen cultuurverschillen een belangrijkere rol dan je misschien zou denken.

Ons programma reikt jou de juiste kennis en vaardigheden aan die je nodig hebt om naast de hard skills die je al hebt, in Duitsland ook intermenselijke kwaliteiten in te zetten. Deze heb je nodig om met je Duitse gesprekspartner tot zaken te kunnen komen. Maar ook om Duits personeel aan je te binden en te werven.

X
X